PRZYSZLI NASTĘPCY KOPERNIKAŃSKIEGO TRONU – WYWIAD Z KANDYDATAMI NA PRZEWODNICZĄCEGO SZKOŁY (CZĘŚĆ DRUGA)

Plakat_2m                21x30_C

Untitled38_20210920213754             plakat 2 kampania

 

Zapraszamy do przeczytania drugiej części wywiadu z tegorocznymi kandydatami na przewodniczącego. Miłej lektury! 

 

Na czym najbardziej chciałbyś się skupić podczas trwania Twojej kadencji. Który punkt Twojego planu wyborczego jest dla Ciebie najważniejszy? 

Michał: Jeśli chodzi o najważniejsze punkty to są to przede wszystkim te punkty, które są pogrubione na moich plakatach, m.in. kulig kopernikański, organizacja ligi e-sportowej, którą ma zamiar tworzyć razem z przewodniczącymi innych krośnieńskich szkół, ponieważ już nawet rozpocząłem wstępne rozmowy na ten temat oraz pojawi się nowa inicjatywa “karty Kopernika”, która na razie jest tajemnicą. Więcej dowiemy się o niej w czasie debaty.

Szymon: Wszystkie punkty są dla mnie tak samo ważne. Chcę to oprzeć na naszych potrzebach, na tym co jest dla nas najważniejsze oraz na współpracy, by każdy czuł się dobrze w naszej szkole. Stawiam zarówno na rozrywkę jak i na edukację każdego z nas. Chciałbym aby każdy znalazł coś dla siebie i każdy był zadowolony.

Gabrysia: Chciałabym skupić się na komforcie, by ten czas wspólnie spędzony w szkole był przyjemny. Ważne jest zarówno wprowadzenie e-legitymacji jak i dni tematycznych. Chciałabym podejść do komfortu od każdej strony. Nie chcę skupiać się tylko na zabawie, bo jesteśmy w szkole, ale jednak by było nam wygodnie, by nauka tutaj była dla nas przyjemna, chcę skupić się na dobru uczniów pod każdym możliwym względem.

Ola: Na pewno ważne będzie dla mnie rozwijanie kółek, czyli np. kółka czytelniczego oraz wznowienie kółka teatralnego. Dla mnie osobiście są to ważne punkty, bo sama czytam i chodzę na zajęcia teatralne. Wydaje mi się, że to coś fajnego, co pomoże nam się też trochę zintegrować i poznać inne klasy. Ważny będzie także radiowęzeł, bo sama śpiewam i  uważam, że muzyka na przerwach to dobry pomysł i coś, na czym się skupimy.

Czy planujecie coś (np. jakąś formę integracji uczniów) w przypadku pójścia na zdalne?

Gabrysia: Nie chcielibyśmy na siłę angażować ludzi w to, bo wiemy, że angażowanie na siłę może mieć negatywny odbiór, jednak chcemy by osoby chętne, które potrzebowałyby spotkań miały grupę, by o czymś porozmawiać. W zeszłym roku np. były święta, które polegały na robieniu zdjęć, ale pozostawało to w sferze medialnej. Zależy mi na rozmowie, ale z uwzględnieniem warunków panujących.

Michał: Przemyśleliśmy ze sztabem plan wirtualizacji tego roku szkolnego, naszym atutem jest to, ze nie eliminujemy możliwości rozwoju uczniów wraz z pójściem na nauczanie zdalne. Spotkania z absolwentami mogłyby mieć miejsce na teams, byłaby również organizowana pomoc uczniowska dla tych, którzy gorzej sobie radzą. Pomysł zawodów esportowych może zostać zrealizowany na nauczaniu zdalnym. Można będzie wzajemnie polecać sobie seriale czy książki, którymi będziemy wypełniać czas na zdalnym.

Ola: Na razie staram się nie dopuszczać do siebie myśli, że przejdziemy na zdalne nauczanie, natomiast gdyby taka sytuacja byłą, to w moim programie są m. in. Spotkania z absolwentami, które mogłyby odbyć się przez Teamsa. Dni tematyczne także mogłyby odbyć się zdalnie, więc myślę, że poradzilibyśmy sobie.

Szymon: Tak, razem z moim sztabem planujemy wykorzystać aplikacje takie jak teams czy zoom, by urozmaicić nam ten czas na zajęciach zdalnych. Myśleliśmy o spotkaniach z rożnymi osobami np. pracownikami nadleśnictwa. Takie spotkania mogłyby odbywać się w formie zdalnej, co byłoby bezpieczne w czasach pandemii.

Co wyróżnia Cię od innych kandydatów?

Michał: Pierwszą rzeczą, o której mógłbym powiedzieć jest taki ogień w działaniu mojego sztabu, jesteśmy bardzo ekspresywni w tym co robimy, na pewno wyróżnieniem jest pomysł ,,karty Kopernika”, o której będę udzielał więcej informacji z każdym kolejnym dniem kampanii. Mamy wiele pomysłów, nowości. Również mamy ułatwiony kontakt z dyrekcją, ponieważ dyrektor jest naszym nauczycielem, co może nam pomóc w działaniu, sprawności.

Ola: Na pewno jestem jedną z najmłodszych kandydatów. Myślę, że wyróżnia mnie otwartość, to że nie wstydzę się ludzi. Mam też wiele pasji, więc na pewno przeleję to na szkołę.

Szymon: Uważam, że nasz program wyborczy jest bardzo oryginalny i kreatywny, na pewno będziemy kontynuować działania obecnego samorządu, ponieważ cieszyły się one dużym zainteresowaniem, więc nie wyobrażam sobie by z nich rezygnować. Oczywiście mamy też wiele własnych pomysłów, jesteśmy bardzo otwarci na wszelką współpracę. Mimo to, że jesteśmy w pierwszej klasie to wiem, że damy radę.

Gabrysia: Wyróżnia mnie odpowiedzialność i dyscyplina, wraz ze sztabem stworzyłam program, który przykuwa uwagę do innych rzeczy, innych niż programy pozostałych kandydatów. Są rzeczy, które mnie wyróżniają ale nie umniejsza to pozostałym kandydatom.

W jaki sposób zamierzasz dbać o dobre imię szkoły? 

Szymon: Chcę, abyśmy mogli się prezentować za murami szkoły, chcę móc promować szkołę, zachęcać do brania udziału w rożnych akcjach charytatywnych, konkursach. Także chcielibyśmy dbać o tradycje naszej szkoły np. wznowienie działalności kółka teatralnego, które cieszyło się wielkim zainteresowaniem, dni tematyczne to również ważny element życia szkolnego, więc to też pragnę kontynuować.

Gabrysia: Planuję podtrzymywać tradycje naszej szkoły, angażować ludzi w wolontariat czy organizować różne konkursy, nie tylko wiedzy. Mamy dobrą żeńską drużynę siatkówki i męską koszykówki. Kopernik ma w sobie wiele osób, których talenty nie zostały jeszcze odkryte, chcę szukać takich ludzi i kontynuować to, co jest dobre i znane.

Michał: Myślę, że poprzez reprezentowanie Kopernika np. w konkursach i zawodach o skali wojewódzkiej czy nawet ogólnopolskiej. Zapewnienie jak najlepszych warunków do nauki i odpoczynku, by absolwenci mówili, że przeżyli wspaniale trzy czy cztery lata. Zamierzam kontynuować promowanie naszej szkoły przed każdym nowym rokiem szkolnym, aby zachęcać do wybrania właśnie jej jako szkoły średniej.

Ola: Chciałabym reaktywować i rozwinąć social media szkoły (Instagram, TikTok), gdzie będziemy mieli szansę pokazać, jak fajna jest nasza szkoła i dbać o jej dobre imię – dopiero tu przyszłam i już jestem nią zachwycona!

Czym dla Ciebie jest nasza szkoła?

Gabrysia: Nasza szkoła to przede wszystkim ludzie, którzy ją budują, moi bliscy i osoby z klasy, ci których mijam na korytarzu. To też grono pedagogiczne. To wartościowe osoby, które wiele wnoszą do mojego życia, dzięki nim się otwieram i rozumiem nowe rzeczy. Kopernik to miejsce gdzie poznałam samą siebie i gdzie tak naprawdę ukształtowała się moja osobowość.

Michał: Myślę, że jest to miejsce, które mogę nazwać swoim drugim domem. Nauczyciele, którzy tak naprawdę pomagają nas wychowywać, uczą nas odpowiedzialności, przygotowują nas do dorosłego życia. To też uczniowie, nasi przyjaciele, z którymi poznajemy nowe rzeczy. Szkoła to miejsce, które naprawdę dobrze nas przygotuje do życia w przyszłości.

Ola: Na pewno miejscem, w którym się uczę. Spotykam tu wiele niesamowitych osób, które mnie inspirują. Kopernik to jedna z lepszych szkół, a gdy widzę, że ktoś chce się uczyć, popycha mnie to do działania.

Szymon: Nasza szkoła to dla mnie przede wszystkim nowe relacje, które zawieramy w czasie edukacji. Poznajemy wielu nowych ludzi, zawieramy przyjaźnie, które mogą przetrwać nawet do końca życia. Dla każdego z nas jest to właśnie ważne, aby móc w tym środowisku się rozwinąć. Jest to też miejsce, które niewątpliwie dobrze przygotuje nas do dalszego życia.

 

Dziękujemy serdecznie kandydatom za poświęcony nam czas i życzymy powodzenia! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.